DasDas Akademi Eğitmenleri

Doç. Dr. A. Kadir Çevik A.Ü DTCF Tiyatro bölümünü bitirdi. Berlin Güzel Sanatlar Yüksek Okulunda (HdK) Oyun ve Tiyatro Pedagojisi okudu ve Oyun ve Tiyatro Pedagogu olarak çalıştı. Berlin Güzel Sanatlar Yüksek Okulunda (HdK) Oyun ve Tiyatro Pedagojisi Bölümünde Doktora yazdı. DTCF Tiyatro Bölümünde Doç. Dr. olarak çalışmaktadır.

Prof. Dr. Beliz Güçbilmez, 2000 yılından itibaren Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü’nde ve 2010 yılından başlayarak da Kadir Has Üniversitesi Film ve Drama yüksek lisans programında yazarlık dersleri vermiştir. Halihazırda “Tersine Mühendislik: Yazmak için Okumak” başlığı ile yetişkin atölyeleri vermektedir. Kitapları, makaleleri, oyunları, sahnelemeleri ve daha fazla bilgi için tıklayın.

İ.Ü. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü mezunu. Yüksek lisans ve doktorasını da aynı bölümde tamamladı. Çeşitli topluluklarda yazar, yönetmen ve dramaturg olarak çalıştı. Birçok üniversitede misafir öğretim üyesi olarak dersler verdi. Halen İ.Ü. Edebiyat Fakültesi, Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.

Dr. Sevda Çevik Gazi Üniversitesi Gazi Egitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümünden mezun oldu. Aynı bölümde Araştırma Görevlisi olarak çalıştı. Yüksek Lisans ve Doktorasını da bu bölümde tamamladıktan sonra Berlin Güzel Sanatlar Yüksek Okulunda (HdK) Oyun ve Tiyatro Pedagojisi ve Müzik okudu. H.Ü Devlet Konservatuarı Tiyatro Ana Sanat Dalında ve A.Ü DTCF Tiyatro Bölümünde dersler verdi.

1968 yılında dünyaya geldi. İlk ve orta öğrenimini yurdun çeşitli yerlerinde tamamladıktan sonra, 1985 yılında Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümüne girdi. Burada 3 yıl Tyatro Teorisi eğitimi aldıktan sonra aynı bölümün Oyunculuk Ana Sanat Dalından mezun oldu. Çeşitli özel tiyatrolarda oyunculuk, bazı şirketlerde metin yazarlığı yaptı. 1994 yılında Devlet Tiyatrosunun açtığı sınavı kazanarak Adana’da göreve başladı. Adana’da görev yaptığı süre boyunca kurucuları arasında bulunduğu Adana Tiyatro Atölyesi’nde, oyuncu, eğitmen ve yapımcılık görevlerini üstlendi. Aynı zamanda Mersin Üniversitesi’nde oyunculuk hocalığı yaptı. 2003 yılında Ankara Devlet Tiyatrosu’na tayin oldu. Mezunu olduğu okulda altı yıl boyunca temel oyunculuk dersleri verdi, öğrenciler yetiştirdi.

2016 yılında Devlet Tiyatrosu’ndan emekli oldu, İstanbul’a yerleşti. İstanbul’da dizi, sinema oyunculuğunun yanı sıra, üç yıl Bahçeşehir Üniversitesinde yüksek lisans programında oyunculuk dersleri verdi. Hala zaman zaman çeşitli kurumlarda ders vermeye devam etmektedir. Devlet Tiyatrosu ve özel tiyatrolarda otuzun üzerinde oyunda görev yapmış, çeşitli ödüller almıştır.

1976 yılında Bursa’da doğdu. 1999 yılında Uludağ Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği’ni bitirdikten sonra Bursa Kültür Sanat Vakfı Tiyatro’sunda çalışmaya başladı. 2002 yılında Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Oyunculuk Bölümü’nün sınavlarını kazandı, 2006 yılında Erasmus Programı dahilinde değişim öğrencisi olarak Polonya, Varşova’da Akademia Teatralna im Aleksandra Zelwerovicza ‘da eğitimini tamamladı. 2007 yılında DOT’un Kürklü Merkür için açtığı sınavı kazanarak 10 yıl boyunca oyuncu, yönetmen, eğitmen ve çevirmen olarak çalışacağı DOT’un kadrosuna dahil oldu. 2015 yılında “İki Kişilik Yaz” oyunuyla Türkiye Eleştirmenler Birliği ve Afife Ödülleri’nde Yılın Erkek Oyuncusu Ödülü’nü aldı.

Günay Acar İstanbul’da dünyaya geldi. Bilkent Üniversitesi MSSF Opera/Şan Bölümünde 2 yıl tam burslu eğitim aldıktan sonra Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Opera/Koro bölümüne geçip oradan mezun olmuştur. 2008 yılında Avusturya Felkirch şehrinde Voralberger Landes Konservatorium Öğr. Üyesi Prof. Dora Kutschi ile konser şarkıcılığı üzerine master yapma şans elde etmiştir. İstanbul’a döndüğünde Bariton Sedat Öztoprak’ın “Master Class” çalışmalarına katılmıştır. Kendisine ait sanat atölyesinde konservatuvara hazırlık dersleri, ses eğitimi ve piyano eğitimi vermektedir. Ayrıca Kadıköy Belediyesi Müzik Gönüllüleri bünyesinde ses eğitmeni ve Koro Şefi olarak çalışmakta ve “Günay Acar Ensemble” adındaki topluluğu ile opera resitalleri ve konserler vermektedir.

Acar; film, dizi, belgesel ve reklam müziklerine soprano vokal partilerini seslendirmekte bunun yanı sıra beste çalışmaları yapmaktadır. “Bekleyiş” isimli bestesinin TV’de yayınlanması ile MESAM üyesi olmuştur. 2016 senesi İTÜ TMDK Ses eğitiminde 3 yıl Öğretim Görevlisi olarak çalışmasının ardından sinema tiyatro oyuncularının yanı sıra popüler alanda da vokal koçluğu da yapmaktadır. Türkiye’nin Süper Starı Ajda Pekkan’ın ses eğitmenidir.

Bilkent Konservatuvarı Oyunculuk Bölümünden 2000 yılında mezun olduktan sonra Ankara Devlet Tiyatrosu’nda mezun sanatçı kimliğinde ‘Ghetto’ oyununda yer almıştır. Ardından Öteki Tiyatro’nun ‘Azizname’ oyununda oynamıştır. 6 yıl boyunca profesyonel dans hayatında: ‘Hürrem Sultan’, ‘Night Of The Sultans’ ve ‘Zeynep Tanbay Dans Projesi’inde dans etmiştir. Bahçeşehir Üniversitesinde Oyunculuk Yüksek Lisansını bitirip, 9 yıl boyunca Dot Tiyatroda oyunlarda yer almıştır. Sonrasında DasDas Tiyatroda oynadıktan sonra şu an D22 Tiyatrosunun ‘Hakikat Elbet Bir Gün’ oyununda oynamaya devam etmektedir. Çeşitli dizi, reklam ve filmlerde oynamıştır. Halen bazı oyunlara hareket düzeni, koreografi yapmaktadır. Craft Oyunculuk Atölyesinde ders vermektedir.

Oyuncu, seslendirme sanatçısı ve müzisyen kimliğiyle tanınan Harun Can’ın hikayesi 80’lerde TRT Ankara Radyosu’nda başladı. O günden beri sayısız radyo ve televizyon projesinde kamera ve mikrofon önünde çalışan sanatçı, 2001 yılında Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümü’nden mezun oldu. İsmi son yıllarda Deadpool ve Spider Man’in Türkçe seslendirmesi ile öne çıksa da Bugs Bunny, Ejderhanı Nasıl Eğitirsin (Hıçkıdık), Wall-E gibi pek çok çizgi karaktere de sesini verdi, Ryan Reynolds, Jared Leto, Jesse Eisenberg, Rami Malek, Neil Patrick Harris ve sayısız dünyaca ünlü yıldızı seslendirdi. Sayısız markanın reklam seslendirmesini üstlendi, jingle şarkılarını söyledi. 2012 yılında tüm beste ve düzenlemeleri kendine ait olan ¨Korkuluk / Bir Hayvan Yaratmak¨ isimli albümünü yayınladı.

Ayrıca televizyon ve sinemada karşımıza çıkan sayısız müzikal projede müzik direktörlüğü, vokal koçluğu yaptı, şarkı sözü yazdı. Harun Can, 30 yılı aşan kariyeri boyunca elde ettiği deneyimi, çeşitli eğitim kurumu, kuruluş ve etkinliklerde yaptığı konuşmalar ve söyleşilerde paylaşmaktadır. Ayrıca sosyal medyada ve youtube’da yarattığı içeriklerle hatırı sayılır bir takipçi kitlesine sahiptir. Gülmeyi, güldürmeyi, paylaşmayı sever. Durmaktansa hareket etmeyi tercih eder.

Akademi Eğitmenleri

Doç. Dr. A. Kadir Çevik A.Ü DTCF Tiyatro bölümünü bitirdi. Berlin Güzel Sanatlar Yüksek Okulunda (HdK) Oyun ve Tiyatro Pedagojisi okudu ve Oyun ve Tiyatro Pedagogu olarak çalıştı. Berlin Güzel Sanatlar Yüksek Okulunda (HdK) Oyun ve Tiyatro Pedagojisi Bölümünde Doktora yazdı. DTCF Tiyatro Bölümünde Doç. Dr. olarak çalışmaktadır.

Prof. Dr. Beliz Güçbilmez, 2000 yılından itibaren Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü’nde ve 2010 yılından başlayarak da Kadir Has Üniversitesi Film ve Drama yüksek lisans programında yazarlık dersleri vermiştir. Halihazırda “Tersine Mühendislik: Yazmak için Okumak” başlığı ile yetişkin atölyeleri vermektedir. Kitapları, makaleleri, oyunları, sahnelemeleri ve daha fazla bilgi için tıklayın.

İ.Ü. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü mezunu. Yüksek lisans ve doktorasını da aynı bölümde tamamladı. Çeşitli topluluklarda yazar, yönetmen ve dramaturg olarak çalıştı. Birçok üniversitede misafir öğretim üyesi olarak dersler verdi. Halen İ.Ü. Edebiyat Fakültesi, Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.

Dr. Sevda Çevik Gazi Üniversitesi Gazi Egitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümünden mezun oldu. Aynı bölümde Araştırma Görevlisi olarak çalıştı. Yüksek Lisans ve Doktorasını da bu bölümde tamamladıktan sonra Berlin Güzel Sanatlar Yüksek Okulunda (HdK) Oyun ve Tiyatro Pedagojisi ve Müzik okudu. H.Ü Devlet Konservatuarı Tiyatro Ana Sanat Dalında ve A.Ü DTCF Tiyatro Bölümünde dersler verdi.

1968 yılında dünyaya geldi. İlk ve orta öğrenimini yurdun çeşitli yerlerinde tamamladıktan sonra, 1985 yılında Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümüne girdi. Burada 3 yıl Tyatro Teorisi eğitimi aldıktan sonra aynı bölümün Oyunculuk Ana Sanat Dalından mezun oldu. Çeşitli özel tiyatrolarda oyunculuk, bazı şirketlerde metin yazarlığı yaptı. 1994 yılında Devlet Tiyatrosunun açtığı sınavı kazanarak Adana’da göreve başladı. Adana’da görev yaptığı süre boyunca kurucuları arasında bulunduğu Adana Tiyatro Atölyesi’nde, oyuncu, eğitmen ve yapımcılık görevlerini üstlendi. Aynı zamanda Mersin Üniversitesi’nde oyunculuk hocalığı yaptı. 2003 yılında Ankara Devlet Tiyatrosu’na tayin oldu. Mezunu olduğu okulda altı yıl boyunca temel oyunculuk dersleri verdi, öğrenciler yetiştirdi.

2016 yılında Devlet Tiyatrosu’ndan emekli oldu, İstanbul’a yerleşti. İstanbul’da dizi, sinema oyunculuğunun yanı sıra, üç yıl Bahçeşehir Üniversitesinde yüksek lisans programında oyunculuk dersleri verdi. Hala zaman zaman çeşitli kurumlarda ders vermeye devam etmektedir. Devlet Tiyatrosu ve özel tiyatrolarda otuzun üzerinde oyunda görev yapmış, çeşitli ödüller almıştır.

1976 yılında Bursa’da doğdu. 1999 yılında Uludağ Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği’ni bitirdikten sonra Bursa Kültür Sanat Vakfı Tiyatro’sunda çalışmaya başladı. 2002 yılında Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Oyunculuk Bölümü’nün sınavlarını kazandı, 2006 yılında Erasmus Programı dahilinde değişim öğrencisi olarak Polonya, Varşova’da Akademia Teatralna im Aleksandra Zelwerovicza ‘da eğitimini tamamladı. 2007 yılında DOT’un Kürklü Merkür için açtığı sınavı kazanarak 10 yıl boyunca oyuncu, yönetmen, eğitmen ve çevirmen olarak çalışacağı DOT’un kadrosuna dahil oldu. 2015 yılında “İki Kişilik Yaz” oyunuyla Türkiye Eleştirmenler Birliği ve Afife Ödülleri’nde Yılın Erkek Oyuncusu Ödülü’nü aldı.

Günay Acar İstanbul’da dünyaya geldi. Bilkent Üniversitesi MSSF Opera/Şan Bölümünde 2 yıl tam burslu eğitim aldıktan sonra Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Opera/Koro bölümüne geçip oradan mezun olmuştur. 2008 yılında Avusturya Felkirch şehrinde Voralberger Landes Konservatorium Öğr. Üyesi Prof. Dora Kutschi ile konser şarkıcılığı üzerine master yapma şans elde etmiştir. İstanbul’a döndüğünde Bariton Sedat Öztoprak’ın “Master Class” çalışmalarına katılmıştır. Kendisine ait sanat atölyesinde konservatuvara hazırlık dersleri, ses eğitimi ve piyano eğitimi vermektedir. Ayrıca Kadıköy Belediyesi Müzik Gönüllüleri bünyesinde ses eğitmeni ve Koro Şefi olarak çalışmakta ve “Günay Acar Ensemble” adındaki topluluğu ile opera resitalleri ve konserler vermektedir.

Acar; film, dizi, belgesel ve reklam müziklerine soprano vokal partilerini seslendirmekte bunun yanı sıra beste çalışmaları yapmaktadır. “Bekleyiş” isimli bestesinin TV’de yayınlanması ile MESAM üyesi olmuştur. 2016 senesi İTÜ TMDK Ses eğitiminde 3 yıl Öğretim Görevlisi olarak çalışmasının ardından sinema tiyatro oyuncularının yanı sıra popüler alanda da vokal koçluğu da yapmaktadır. Türkiye’nin Süper Starı Ajda Pekkan’ın ses eğitmenidir.

Bilkent Konservatuvarı Oyunculuk Bölümünden 2000 yılında mezun olduktan sonra Ankara Devlet Tiyatrosu’nda mezun sanatçı kimliğinde ‘Ghetto’ oyununda yer almıştır. Ardından Öteki Tiyatro’nun ‘Azizname’ oyununda oynamıştır. 6 yıl boyunca profesyonel dans hayatında: ‘Hürrem Sultan’, ‘Night Of The Sultans’ ve ‘Zeynep Tanbay Dans Projesi’inde dans etmiştir. Bahçeşehir Üniversitesinde Oyunculuk Yüksek Lisansını bitirip, 9 yıl boyunca Dot Tiyatroda oyunlarda yer almıştır. Sonrasında DasDas Tiyatroda oynadıktan sonra şu an D22 Tiyatrosunun ‘Hakikat Elbet Bir Gün’ oyununda oynamaya devam etmektedir. Çeşitli dizi, reklam ve filmlerde oynamıştır. Halen bazı oyunlara hareket düzeni, koreografi yapmaktadır. Craft Oyunculuk Atölyesinde ders vermektedir.

Oyuncu, seslendirme sanatçısı ve müzisyen kimliğiyle tanınan Harun Can’ın hikayesi 80’lerde TRT Ankara Radyosu’nda başladı. O günden beri sayısız radyo ve televizyon projesinde kamera ve mikrofon önünde çalışan sanatçı, 2001 yılında Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümü’nden mezun oldu. İsmi son yıllarda Deadpool ve Spider Man’in Türkçe seslendirmesi ile öne çıksa da Bugs Bunny, Ejderhanı Nasıl Eğitirsin (Hıçkıdık), Wall-E gibi pek çok çizgi karaktere de sesini verdi, Ryan Reynolds, Jared Leto, Jesse Eisenberg, Rami Malek, Neil Patrick Harris ve sayısız dünyaca ünlü yıldızı seslendirdi. Sayısız markanın reklam seslendirmesini üstlendi, jingle şarkılarını söyledi. 2012 yılında tüm beste ve düzenlemeleri kendine ait olan ¨Korkuluk / Bir Hayvan Yaratmak¨ isimli albümünü yayınladı.
Ayrıca televizyon ve sinemada karşımıza çıkan sayısız müzikal projede müzik direktörlüğü, vokal koçluğu yaptı, şarkı sözü yazdı. Harun Can, 30 yılı aşan kariyeri boyunca elde ettiği deneyimi, çeşitli eğitim kurumu, kuruluş ve etkinliklerde yaptığı konuşmalar ve söyleşilerde paylaşmaktadır. Ayrıca sosyal medyada ve youtube’da yarattığı içeriklerle hatırı sayılır bir takipçi kitlesine sahiptir. Gülmeyi, güldürmeyi, paylaşmayı sever. Durmaktansa hareket etmeyi tercih eder.

DasDas Akademi

Potansiyel meslektaşlarımız,

İnsanı, evreni ve onun ürettiklerini birlikte anlamak ve anlatmaya araç olabilmek adına sizlerle çıkacağımız bu sonsuz yolculukta, doğru zamanda ve doğru yerde, her emeği değerli kılıp fırsat yaratabilmek için yanımızda olmak isteyenlere DasDas Akademi’nin kapılarını açıyoruz.

Yol meşakkatli; sabır ister, çaba ister, zaman ister. Hepsinden önemlisi heves ister. Sizleri, bu güzel yolda birbirinden değerli hocalarımızın ışığında yürümeye ve birlikte üretmeye davet ediyoruz.

DasDas Akademi Oyunculuk Atölyeleri Nedir?

Nitelikli oyunculuk çalışmaları gerçekleştirebilmek üzere planlanan oyunculuk atölyeleri bütünüdür. Atölye süreçlerini tamamlayacak olacak katılımcıların, temel oyunculuk melekelerine sahip olmalarının yanı sıra iyi birer izleyici olabilmeleri ve sanatın farklı disiplinlerini ve biçimlerini okuyabilme konusunda donanımlı olabilmeleri, DasDas Akademi’nin temel hedeflerindendir.

DasDas Akademi’nin Yapısı

  • DasDas Akademi’deki Oyunculuk Atölyeleri, 8’er aylık iki dönemden oluşur. İkinci dönemin son üç ayında, süreci başarıyla tamamlayan katılımcılar ile bir oyun çalışılacak ve bu oyun DasDas Sahne’de gösterilecektir.
  • Çalışma dönemi Kasım – Aralık  aylarında başlar ve Haziran – Temmuz aylarında sona erer.
  • Çalışma günleri ve ders programına buradan ulaşabilirsiniz.
  • Oyunculuk Atölyeleri süresince yapılacak olan çalışmalar; ‘Role Hazırlık’, ‘Sahne Bilgisi’, ‘Temel Oyunculuk’, ‘Doğaçlama’, ‘Tiyatro Düşüncesi’, “Hareket”, ‘Şan’, ‘Konuşma ve Diksiyon’ olmak üzere 8 ana başlık altında toplanmıştır. Eğitmenlere ve atölye içeriklerine buradan ulaşabilirsiniz.
  • Temel eğitim atölyeleri süresince yurt içinden ve yurt dışından gelecek olan hem oyunculuk hem de güzel sanatların diğer kollarında, alanlarında tecrübeli eğitmenler ile yapılacak olan ek atölyeler ve seminerler ile çalışma süreci desteklenecektir.

Katılım Şartları ve Ön Elemeler

    • DasDas Akademi, katılımcılarını belirli dönemlerde yapılan ön elemeler ile seçer. Oyunculuk Atölyeleri’ne, yapılacak olan ön elemelerde başarı göstermiş olan ve 18 yaşını doldurmuş olan herkes katılabilir.
    • Ön elemelerde adaylardan; bir tanesi zorunlu parça olmak üzere iki adet tiradı oynamaları, bir adet şarkı söylemeleri ve verilen basit hareket setinin tekrarı istenir. Zorunlu tiratlarınızı buradan indirebilirsiniz.
    • Kontenjan her dönem 25 katılımcı ile sınırlıdır.
    • Ön elemeler sonucunda jürinin uygun görmesi halinde 1 adaya %100 burs verilebilir.
    • Bir Sonraki Ön Eleme Sınavları Ekim ayında olacaktır.

Diğer sorularınız için,
İletişim: akademi@dasdas.com.tr

Atölye İçerikleri

Oyuncunun bir figürü nasıl ve hangi kıstaslara dayanarak tasarlayacağını hem teorik olarak tartışan hem de pratik olarak yaratma sürecini irdeleyen bir derstir. Bu bağlamda başkasının metnine nasıl yaklaşılacağı, ritim değişimlerini, kırılma noktalarını ve bu kırılmalara neden olan motifleri kavratmak bu çalışma sürecinin önemli kazanımları olacaktır. Atölye süreci, başka birini oynama becerisinin geliştirilmesiyle hedefine ulaşmış olacaktır.

Oyuncunun oynama becerisini, düş gücünü, kendiliğindenliğini, yaratıcılığını destekleyen ve geliştirmesine katkı yapan bir derstir. Statü oyunlarını kullanmayı öğrenmek, figürün neden ve nasıl hareket edeceğini araştırmayı bilmek, oynama tutkusunu canlı tutmak, birlikte oynama becerisini geliştirmek bu dersin temel hedefleridir.

“Tiyatro Düşüncesi” hem tiyatroyla düşünmeyi, hem tiyatro üzerine düşünmeyi, hem de tiyatro düşüncesinin gelişimini merkeze alan bir derstir. Akademinin oyunculuk eğitimi içinde, öğrencilerin teorik meselelerde ufkunun açılması, hem gösterim sanatlarına, hem de metin okuma yöntemlerine ilişkin yeni yaklaşımlar geliştirmesi hedeflenir.

Bu derste öğrencilere, oyun metinlerini, eylemi merkeze alarak okumanın araçları tanıtılacak ve olay örgüsü, karakter ve düşünce gibi çeşitli unsurları bir arada kavrayarak bu bilgileri eyleme dönüştürme teknikleri üzerinde çalışılacaktır.

Oyunculuk nedir, ne değildir?

Oyunculuk mesleğini kavrama ve uygulama alanında karşımıza çıkacak olası sorunlar nelerdir?

Bir karakteri inşa ederken karşımıza çıkan sorunlarla nasıl başa çakabiliriz?
Oyunculukta gerçek, samimi ve içten olmak ve öyle kalmak nasıl mümkündür?

“Temel Oyunculuk” dersinde bu ve bunun gibi sorulara birlikte çözüm arayacak ve birbirimize yol arkadaşlığı yapacağımız bir yolculuğa çıkacağız.

Dersin temel hedefi, oyuncu adaylarının beden farkındalığını arttırmak ve sahne supleksini geliştirmektir. Çalışmalar boyunca modern dans temel tekniklerinden yararlanılarak katılımcıların; merkezine odaklanma, yumuşaklık, hız ve estetik ilkeleri üzerine yoğunlaşması hedeflenir.

İnsanoğlu olarak hepimizin ortak özelliklerinden biri de ses çıkarabilmek değil midir? Fakat çıkardığımız seslerin, kendi vücudumuzda ve sonrasında izlediği yol konusunda neler biliyoruz? Kontrolün ne kadarı bizde ve ne kadarı değil?

Akademide verilen ses eğitiminde, tüm bedenin aktif çalışmasına yönelik, doğru nefes teknikleriyle ilerleyişinin ardından kullanılan nefesin, sese destekleyici bir faktör olduğu bilincini oluşturmak amaçlanır. Ardından ses açma teknikleri üzerine yoğunlaşarak oyuncu adaylarının seslerini, sahne üzerinde ve günlük yaşamda, hiçbir sıkıntı kalmaksızın rahat ve akıcı olarak kullanabilmesi hedeflenir.

Oyuncunun ifade yeteceğini geliştirmeyi hedefleyen bu ders, konuşma becerisine odaklanır. Genel diksiyon, fonetik eğitimini temel alarak oyuncunun iletişim kabiliyetini yükseltmeyi hedefleyen bu derste; ses ve nefes egzersizleri de yapılmaktadır. Tonlama, metin deşifresi, doğru nefes alma, sesi doğru ve etkili kullanma gibi konular ders içeriği dahilinde bulunmaktadır.