Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme Atölyesi
Yaratıcı ve eleştirel düşünme eğitimi, geleneksel ezberci eğitim anlayışı içinde sorgulamadan, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinden uzak kalan öğrencilerin yaşamla deneyimsel ve düşünsel bir ilişki geliştirebilmeleri için tasarlanmış soruşturmaya dayalı bir eğitim programıdır.
John Dewey’in deneyimsel öğrenme yaklaşımı ve Matthew Lipman’ın geliştirdiği Çocuklar için Felsefe (P4C) yöntemi temel alınarak hazırlanan eğitim programı, her bir katılımcının hem bireysel düşünme becerilerini hem de iş birliği içinde öğrenme becerilerini geliştirmeye yönelik tasarlanmıştır. Geleneksel eğitim modelinin aksine, bu eğitimde öğrencilere bir takım ezber bilgiler aktarılmayacak, aksine soruşturmaya yönelik topluluk çalışmaları ekseninde bilgi kolektif olarak üretilecektir. Bu süreçte, üretilen bilginin yaşamla bağı üzerinde düşünülecek ve dünyayı düşünme şeklimiz bambaşka bir şekilde ele alınacaktır.
Bu eğitim programında öğretmenler yoktur. Eğitmenler, öğrencilerin düşünme süreçlerinde yalnızca onların işini kolaylaştırmaya çalışacak ve onlarla birlikte öğrenmeye hazır olacaktır. Soruşturmaya dayalı bu eğitim sayesinde öğrenciler eleştirel, yaratıcı, özenli ve işbirlikçi düşünme becerilerini geliştirecek, akıl yürütme becerilerini nitelikli hale getirecek ve en önemlisi yargılama ve karar alma konusunda hem teorik hem de pratik açıdan pek çok deneyim elde edecektir.
Eğitim boyunca katılımcılar çocuk kitaplarından, sanat eserlerinden, filmlerden ya da gündelik olaylardan hareketle düşünmeye başlayacak; felsefi soruşturma teknikleri sayesinde imgesel ve kavramsal düşünme deneyimi yaşayacaktır. Birbirlerini özenle dinlemeye, problemler üzerinde odaklanmaya, problemleri işbirliği içinde çözmeye çalışacak ve en önemlisi bunu oyunsu bir duygu eşliğinde yapacaklar. Kısacası bu eğitim sayesinde öğrenciler, öğrenmeyi ve düşünmeyi öğrenecek; yaşam boyu sürecek bir maceranın kapısını aralayacaklar.
21. yy becerileri olarak da anılan eleştirel düşünme, yaratıcılık, problem çözme, yenilikçilik, esneklik, koşullara uyum sağlayabilme, bilgiye erişme ve analiz etme, hayal gücü, merak gibi bireysel yetenekler de gözetilerek hazırlanan eğitim programı için hiçbir ön hazırlık gerekli değildir.
Eğitimin Amaçları
- Kolektif ve bireysel düşünme becerilerinin farkına varması ve bu becerilerini geliştirmesi,
- Düşünce, kanaat ve inançlarını gerekçelendirmeyi öğrenmesi,
- Felsefi bir diyaloğa giden yolu keşfederek; özenli, işbirlikçi düşünme ve eyleme geçme becerilerini geliştirmesi,
- Yaşamın pek çok alanında karşılaşılan problemlere yaratıcı ve eleştirel çözümler getirme deneyimi elde etmesi,
- Belki de en önemlisi, sözcüklerle ve kavramlarla kendini ifade etme ve bu sayede zihinsel özgürleşme serüveninde anlamlı deneyimler kazanması
Örnek Bir Oturum Nasıl Gerçekleşir?
- Her bir oturum, bir önceki düşünme etkinliğini hatırlayarak ve yeni değerlendirmeler yaparak başlar,
- İlgili oturumun konusuyla bağlantılı oyun ve ısınma çalışmaları gerçekleşir,
- Eğitmen tarafından sunulan uyaran ve problemler etrafında felsefi soruşturma gerçekleştirilir (oturumlar ilerledikçe katılımcılar konuşmak istedikleri konuyu kendileri belirleyecektir),
- Gerçekleştirilen soruşturmanın analizi yapılır,
- Her bir katılımcı hem kendisinin hem de grubun katılımını ve düşünme sürecini değerlendirir ve bu ersan çalışması ile etkinlik son bulur.
Kayıt ve Eğitim Süreci
- Sınıf kontenjanı 15 katılımcı ile sınırlıdır, talebe göre ek sınıflar açılabilir.
- Kaydınızı oluşturmak için aşağıda yer alan başvuru formunu doldurunuz. Başvurunuz otomatik olarak sisteme girmiş olacaktır. Daha sonra telefon yolu ile sizlerle iletişime geçilerek, kayıt işlemleri tamamlanacaktır.
- Alternatif olarak kaydınızı yüz yüze görüşmeye geldiğinizde de yapabilirsiniz.
- Sınıflar yaş grupları dikkate alınarak oluşturulacaktır.
- Eğitimler, haftada bir gün ve günde 75 dk olacak şekilde gerçekleştirilecektir.
- Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme eğitimi 15 Ekim Pazar günü başlayacaktır.
Ayrıntılı bilgi ve sorularınız için:
Tel: +90 535 956 40 91
Eğitmen
Ege Üniversitesi Felsefe Bölümünden lisans derecesini ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Felsefe Bölümünden Yüksek Lisans derecesini birincilikle aldı. Halen Galatasaray Üniversitesi Felsefe Bölümünde Doktora çalışmasına devam etmekte ve tezinde eğitim felsefesi üzerine çalışmaktadır. Akademik kariyeri boyunca üniversite düzeyinde [Munzur Üniversitesi] dersler vermiştir. DasDas Akademi yöneticisi ve eğitmeni olarak çalışmaya devam etmektedir. Çocuklar için Felsefe (P4C) alanında hem yurt içinde hem de yurt dışında eğitimler almıştır ve çocuklarla çalışmanın yanı sıra, Türkiye’de eğitmen eğitimleri de gerçekleştirmektedir. Bu alanla ilgili [Eğitim, P4C, Çocukluk] SAY Yayınları’nda bir kitap dizisi kurmuş bulunmakta ve bu dizinin editörlüğünü sürdürmekte, aynı zamanda felsefe alanında kitap çevirileri de yapmaktadır.
Uzun yıllar tiyatro çalışmaları gerçekleştirmiş, gençlik tiyatroları alanında sanatsal üretim süreçlerinde kolaylaştırıcı olarak yer almış, çocuklarla İngilizce drama çalışmaları yürütmüştür. Pek çok sivil toplum kuruluşunda ve kurumsal yapıda gönüllü eğitimler vermiştir. Kurucusu olduğu İMAGİS P4C çatısı altında her yaştan katılımcının düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik felsefi eğitimler düzenlemeye devam etmektedir.