DasDas Akademi
Potansiyel meslektaşlarımız,
İnsanı, evreni ve onun ürettiklerini birlikte anlamak ve anlatmaya araç olabilmek adına sizlerle çıkacağımız bu sonsuz yolculukta, doğru zamanda ve doğru yerde, her emeği değerli kılıp fırsat yaratabilmek için yanımızda olmak isteyenlere DasDas Akademi’nin kapılarını açıyoruz.
Yol meşakkatli; sabır ister, çaba ister, zaman ister. Hepsinden önemlisi heves ister. Sizleri, bu güzel yolda birbirinden değerli hocalarımızın ışığında yürümeye ve birlikte üretmeye davet ediyoruz.
İnsanı, evreni ve onun ürettiklerini birlikte anlamak ve anlatmaya araç olabilmek adına sizlerle çıkacağımız bu sonsuz yolculukta, doğru zamanda ve doğru yerde, her emeği değerli kılıp fırsat yaratabilmek için yanımızda olmak isteyenlere DasDas Akademi’nin kapılarını açıyoruz.
Yol meşakkatli; sabır ister, çaba ister, zaman ister. Hepsinden önemlisi heves ister. Sizleri, bu güzel yolda birbirinden değerli hocalarımızın ışığında yürümeye ve birlikte üretmeye davet ediyoruz.
DasDas Akademi Oyunculuk Okulu Nedir?
Nitelikli oyunculuk çalışmaları gerçekleştirebilmek üzere planlanan oyunculuk atölyeleri bütünüdür. Atölye süreçlerini tamamlayacak olacak katılımcıların, temel oyunculuk melekelerine sahip olmalarının yanı sıra iyi birer izleyici olabilmeleri ve sanatın farklı disiplinlerini ve biçimlerini okuyabilme konusunda donanımlı olabilmeleri, DasDas Akademi’nin temel hedeflerindendir.
DasDas Akademi’nin Yapısı
– DasDas Akademi’deki Oyunculuk Atölyeleri, 8’er aylık iki dönemden oluşur. İkinci dönemin son üç ayında, süreci başarıyla tamamlayan katılımcılar ile bir oyun çalışılır ve bu oyun DasDas Sahne’de gösterilir.
– Çalışma dönemi Ekim – Kasım aylarında başlar ve Haziran ayında sona erer.
– Oyunculuk Okulu süresince yapılacak olan çalışmalar; ‘Role Hazırlık’, ‘Temel Oyunculuk’, ‘Doğaçlama’, ‘Tiyatro Tarihi ve Metin Analizi’, “Hareket”, ‘Müzik Bilgisi’, ‘Diksiyon ve Etkili Konuşma’, “Çağdaş Tiyatro ve Sahneleme” olmak üzere 8 ana başlık altında toplanmıştır.
– Temel eğitim atölyeleri süresince hem güzel sanatların hem de sosyal bilimlerin farklı kollarından, alanlarında tecrübeli eğitmenler ile yapılacak olan ek atölyeler ve seminerler ile çalışma süreci desteklenecektir.
– Çalışma dönemi Ekim – Kasım aylarında başlar ve Haziran ayında sona erer.
– Oyunculuk Okulu süresince yapılacak olan çalışmalar; ‘Role Hazırlık’, ‘Temel Oyunculuk’, ‘Doğaçlama’, ‘Tiyatro Tarihi ve Metin Analizi’, “Hareket”, ‘Müzik Bilgisi’, ‘Diksiyon ve Etkili Konuşma’, “Çağdaş Tiyatro ve Sahneleme” olmak üzere 8 ana başlık altında toplanmıştır.
– Temel eğitim atölyeleri süresince hem güzel sanatların hem de sosyal bilimlerin farklı kollarından, alanlarında tecrübeli eğitmenler ile yapılacak olan ek atölyeler ve seminerler ile çalışma süreci desteklenecektir.
Katılım Şartları
– DasDas Akademi, katılımcılarını belirli dönemlerde yapılan giriş sınavları ile seçer. Oyunculuk Atölyeleri’ne, yapılacak olan giriş sınavında başarı göstermiş olan ve 17 yaşını doldurmuş olan herkes katılabilir.
– Sınav sonucunda jürinin uygun görmesi halinde 1 adaya %100 burs verilebilir.
– Kontenjan her dönem 25 katılımcı ile sınırlıdır.
– Ön elemelerde adaylardan; bir tanesi zorunlu olarak verilen parça olmak üzere iki adet tiradı oynamaları, bir adet şarkı söylemeleri ve verilen basit hareket setinin tekrarı istenir.
– Zorunlu tiratlarınızı buradan indirebilirsiniz. Oynayacakları diğer tiradı adaylar kendileri seçecektir.
– 2023-2024 dönemi oyunculuk mülakatları 16-17 Eylül tarihlerinde gerçekleşecektir. Son kayıt tarihi 15 Eylül 2023’tür.
– Sınav sonucunda jürinin uygun görmesi halinde 1 adaya %100 burs verilebilir.
– Kontenjan her dönem 25 katılımcı ile sınırlıdır.
– Ön elemelerde adaylardan; bir tanesi zorunlu olarak verilen parça olmak üzere iki adet tiradı oynamaları, bir adet şarkı söylemeleri ve verilen basit hareket setinin tekrarı istenir.
– Zorunlu tiratlarınızı buradan indirebilirsiniz. Oynayacakları diğer tiradı adaylar kendileri seçecektir.
– 2023-2024 dönemi oyunculuk mülakatları 16-17 Eylül tarihlerinde gerçekleşecektir. Son kayıt tarihi 15 Eylül 2023’tür.
DasDas Akademi Eğitmenleri

Kadir Çevik

Sevda Çevik

Leman Yılmaz

Hülya Gülşen

Bekir Aşçı

Dengin Ceyhan

B. Can Özdemir

Gizem Erdem
Kadir Çevik
Sahne Bilgisi ve Role Hazırlık
Doç. Dr. A. Kadir Çevik A.Ü DTCF Tiyatro bölümünü bitirdi. Berlin Güzel Sanatlar Yüksek Okulunda (HdK) Oyun ve Tiyatro Pedagojisi okudu ve Oyun ve Tiyatro Pedagogu olarak çalıştı. Berlin Güzel Sanatlar Yüksek Okulunda (HdK) Oyun ve Tiyatro Pedagojisi Bölümünde Doktora yazdı. DTCF Tiyatro Bölümünde Doç. Dr. olarak çalışmaktadır.
Sahne Bilgisi ve Role Hazırlık
Doç. Dr. A. Kadir Çevik A.Ü DTCF Tiyatro bölümünü bitirdi. Berlin Güzel Sanatlar Yüksek Okulunda (HdK) Oyun ve Tiyatro Pedagojisi okudu ve Oyun ve Tiyatro Pedagogu olarak çalıştı. Berlin Güzel Sanatlar Yüksek Okulunda (HdK) Oyun ve Tiyatro Pedagojisi Bölümünde Doktora yazdı. DTCF Tiyatro Bölümünde Doç. Dr. olarak çalışmaktadır.
Sevda Çevik
Doğaçlama
Dr. Sevda Çevik Gazi Üniversitesi Gazi Egitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümünden mezun oldu. Aynı bölümde Araştırma Görevlisi olarak çalıştı. Yüksek Lisans ve Doktorasını da bu bölümde tamamladıktan sonra Berlin Güzel Sanatlar Yüksek Okulunda (HdK) Oyun ve Tiyatro Pedagojisi ve Müzik okudu. H.Ü Devlet Konservatuarı Tiyatro Ana Sanat Dalında ve A.Ü DTCF Tiyatro Bölümünde dersler verdi.
Doğaçlama
Dr. Sevda Çevik Gazi Üniversitesi Gazi Egitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümünden mezun oldu. Aynı bölümde Araştırma Görevlisi olarak çalıştı. Yüksek Lisans ve Doktorasını da bu bölümde tamamladıktan sonra Berlin Güzel Sanatlar Yüksek Okulunda (HdK) Oyun ve Tiyatro Pedagojisi ve Müzik okudu. H.Ü Devlet Konservatuarı Tiyatro Ana Sanat Dalında ve A.Ü DTCF Tiyatro Bölümünde dersler verdi.
Leman Yılmaz
Çağdaş Tiyatro ve Sahneleme
Doç. Dr. Leman Yılmaz, Galatasaray Lisesi’nden mezun olduktan sonra, Boğaziçi Üniversitesi’nde Sosyoloji okudu. Daha sonra yine Boğaziçi Üniversitesi’nde “Cumhuriyet Dönemi modernleşme sürecinde Türkiye’de Dans” üzerine yüksek lisans tezini tamamladı. Doktora sürecinde İstanbul Üniversitesi’ne geçen Yılmaz, burada “Dans ve Tiyatroda Hareket” üzerine çalıştı. Bütün bu süreç devam ederken aynı zamanda Milliyet, Yeniyüz Yıl, Radikal gibi gazetelere tiyatro ve dans üzerine yazılar yazıp röportajlar yaptı. 2000 yılında ise bir yandan öğretmenlik hayatı başlayan Yılmaz’ın Yıldız Teknik Üniversitesi’nde başlayan öğretim hayatı, Beykent Üniversitesi’nde devam ettikten sonra, bugün de Bilgi Üniversitesi’nde ders vermeye devam ediyor. 1998-1999 yılları arasında Tarih Vakfı’nda proje koordinatörlüğü yaptı. 2000 yılında Fransız Kültür Merkezi’nde kültür müdürü asistanı olarak çalışmaya başladı. 2004 yılında Lozan’a giderek Vidy Tiyatrosu’nda Heiner Goebbels’in Eraritjaritjaka adlı oyununda yönetmen asistanı olarak çalıştı. Lozan’dan döndükten sonra Kültür Üniversitesi’nde ders vermeye başladı. 1995 yılı Şubat ayında İstanbul Kültür Sanat Vakfı’na geçti ve Tiyatro Festivali’nde o zamanki direktör Dikmen Gürün’ün yardımcısı olarak işe başladı. Daha sonra ise Dikmen Gürün görevini 2013 yılında kendisine devretti. İstanbul Tiyatro Festivali direktörlüğünden 4 Şubat 2022’de’ ayrılan Leman Yılmaz 7 Şubat 2022 tarihinde DasDas ekibine katıldı.
Çağdaş Tiyatro ve Sahneleme
Doç. Dr. Leman Yılmaz, Galatasaray Lisesi’nden mezun olduktan sonra, Boğaziçi Üniversitesi’nde Sosyoloji okudu. Daha sonra yine Boğaziçi Üniversitesi’nde “Cumhuriyet Dönemi modernleşme sürecinde Türkiye’de Dans” üzerine yüksek lisans tezini tamamladı. Doktora sürecinde İstanbul Üniversitesi’ne geçen Yılmaz, burada “Dans ve Tiyatroda Hareket” üzerine çalıştı. Bütün bu süreç devam ederken aynı zamanda Milliyet, Yeniyüz Yıl, Radikal gibi gazetelere tiyatro ve dans üzerine yazılar yazıp röportajlar yaptı. 2000 yılında ise bir yandan öğretmenlik hayatı başlayan Yılmaz’ın Yıldız Teknik Üniversitesi’nde başlayan öğretim hayatı, Beykent Üniversitesi’nde devam ettikten sonra, bugün de Bilgi Üniversitesi’nde ders vermeye devam ediyor. 1998-1999 yılları arasında Tarih Vakfı’nda proje koordinatörlüğü yaptı. 2000 yılında Fransız Kültür Merkezi’nde kültür müdürü asistanı olarak çalışmaya başladı. 2004 yılında Lozan’a giderek Vidy Tiyatrosu’nda Heiner Goebbels’in Eraritjaritjaka adlı oyununda yönetmen asistanı olarak çalıştı. Lozan’dan döndükten sonra Kültür Üniversitesi’nde ders vermeye başladı. 1995 yılı Şubat ayında İstanbul Kültür Sanat Vakfı’na geçti ve Tiyatro Festivali’nde o zamanki direktör Dikmen Gürün’ün yardımcısı olarak işe başladı. Daha sonra ise Dikmen Gürün görevini 2013 yılında kendisine devretti. İstanbul Tiyatro Festivali direktörlüğünden 4 Şubat 2022’de’ ayrılan Leman Yılmaz 7 Şubat 2022 tarihinde DasDas ekibine katıldı.
Hülya Gülşen
Temel Oyunculuk
Diksiyon ve Etkili Konuşma
1983 yılında H.Ü. Ankara Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümünden mezun oldu.1983-2011 yılları arasında Ankara Devlet Tiyatrosu’nda 50 ye yakın oyunda oynadı. 2011 den bugüne kadar İstanbul Devlet Tiyatrosunda aktif görevine devam etmektedir. Bir çok tv dizisi ,sinema filmi ve reklam filminde oynadı. Devlet Tiyatrosu’nun yanında Dot, Dasdas, Moda Sahnesi Tiyatro İstanbul ve Mamarttiyatro gibi özel tiyatrolarla da çalışmıştır. 2017-2018 yıllarında Haliç Üniversitesi Konservatuarı Tiyatro Bölümünde oyunculuk dersleri vermiştir. Halen Dasdas’ta devam eden “Romeo ve Juliet “oyununda Lady Capulet’i oynamaktadır.
Temel Oyunculuk
Diksiyon ve Etkili Konuşma
1983 yılında H.Ü. Ankara Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümünden mezun oldu.1983-2011 yılları arasında Ankara Devlet Tiyatrosu’nda 50 ye yakın oyunda oynadı. 2011 den bugüne kadar İstanbul Devlet Tiyatrosunda aktif görevine devam etmektedir. Bir çok tv dizisi ,sinema filmi ve reklam filminde oynadı. Devlet Tiyatrosu’nun yanında Dot, Dasdas, Moda Sahnesi Tiyatro İstanbul ve Mamarttiyatro gibi özel tiyatrolarla da çalışmıştır. 2017-2018 yıllarında Haliç Üniversitesi Konservatuarı Tiyatro Bölümünde oyunculuk dersleri vermiştir. Halen Dasdas’ta devam eden “Romeo ve Juliet “oyununda Lady Capulet’i oynamaktadır.
Bekir Aşçı
Felsefe
Bekir Aşçı Lisans eğitimini Ege Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde, Yüksek Lisans Eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde tamamlamıştır. Halen Galatasaray Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde Doktora Eğitimine devam etmekte ve Eğitim Felsefesi alanında çalışmaktadır. Baykuş Felsefe Yazıları Dergisi’nde yayın kurulu üyesi ve editör olarak çalışmaktadır. Bir süre akademik kadrolarda yer aldıktan sonra düşünme serüvenine “bağımsız” olarak devam etmeye karar vermiştir. IMAGIS P4C‘nin kurucu ortağı ve eğitmenidir. Akademik felsefenin yanı sıra, Çocuklar için Felsefe (P4C) alanında düşünmeye, konuşmaya, yazmaya ve eğitimler vermeye devam etmektedir.
Felsefe
Bekir Aşçı Lisans eğitimini Ege Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde, Yüksek Lisans Eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde tamamlamıştır. Halen Galatasaray Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde Doktora Eğitimine devam etmekte ve Eğitim Felsefesi alanında çalışmaktadır. Baykuş Felsefe Yazıları Dergisi’nde yayın kurulu üyesi ve editör olarak çalışmaktadır. Bir süre akademik kadrolarda yer aldıktan sonra düşünme serüvenine “bağımsız” olarak devam etmeye karar vermiştir. IMAGIS P4C‘nin kurucu ortağı ve eğitmenidir. Akademik felsefenin yanı sıra, Çocuklar için Felsefe (P4C) alanında düşünmeye, konuşmaya, yazmaya ve eğitimler vermeye devam etmektedir.
Dengin Ceyhan
Müzik Bilgisi
Dengin Ceyhan 1991’de Antakya’da doğdu. Piyano derslerine 8 yaşında başladı. 2002’de Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı özel yetenek sınavını kazanarak piyano bölümünde Prof. Dr. Binnur Ekber ile çalışmaya başladı.2008 yılında Academia Akcan’ın düzenlediği Piyano Masterclass’ında İdil Biret ile çalıştı. Gülsin Onay’ın sanat danışmanlığını yaptığı Bodrum Gümüşlük Eklisia Müzik Festivali kapsamında 2008 yılında Kemal Gekiç, Daniel Gortler, Stephen Gutman, Gülsin Onay ile aynı festivalin 2009 yılında ise Alexander Madzar, Emre Elivar, Misha Dacic ve Gülsin Onay ile çalıştı. Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı’ndan 2012 yılında mezun olduktan sonra yine aynı konservatuvarda öğretim elemanı olarak çalışmaya başladı. Okulun Üflemeli ve Vurmalı Sazlar, Tiyatro bölümü ve Opera bölümünde, 2019 yılından itibaren Bilkent Üniversitesi erken müzik eğitiminde ve Ankara Üniversitesi Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi Tiyatro bölümünde dersler vermiştir. Konservatuvardan mezun olduktan sonra yine Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Piyano Anasanat dalı yüksek lisans sınavlarını kazandı, 2019 yılında yüksek lisanstan mezun olmuştur.
Müzik Bilgisi
Dengin Ceyhan 1991’de Antakya’da doğdu. Piyano derslerine 8 yaşında başladı. 2002’de Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı özel yetenek sınavını kazanarak piyano bölümünde Prof. Dr. Binnur Ekber ile çalışmaya başladı.2008 yılında Academia Akcan’ın düzenlediği Piyano Masterclass’ında İdil Biret ile çalıştı. Gülsin Onay’ın sanat danışmanlığını yaptığı Bodrum Gümüşlük Eklisia Müzik Festivali kapsamında 2008 yılında Kemal Gekiç, Daniel Gortler, Stephen Gutman, Gülsin Onay ile aynı festivalin 2009 yılında ise Alexander Madzar, Emre Elivar, Misha Dacic ve Gülsin Onay ile çalıştı. Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı’ndan 2012 yılında mezun olduktan sonra yine aynı konservatuvarda öğretim elemanı olarak çalışmaya başladı. Okulun Üflemeli ve Vurmalı Sazlar, Tiyatro bölümü ve Opera bölümünde, 2019 yılından itibaren Bilkent Üniversitesi erken müzik eğitiminde ve Ankara Üniversitesi Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi Tiyatro bölümünde dersler vermiştir. Konservatuvardan mezun olduktan sonra yine Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Piyano Anasanat dalı yüksek lisans sınavlarını kazandı, 2019 yılında yüksek lisanstan mezun olmuştur.
B. Can Özdemir
Tiyatro Tarihi ve Teorisi
Metin Analizi
2012 yılında Ankara Üniversitesi, Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü, Tiyatro Tarihi ve Teorisi Anabilim Dalı’ndaki lisans eğitiminin hemen ardından yine aynı üniversitede Tiyatro Kuramları Eleştiri ve Dramaturgi Anabilim Dalı’nda yüksek lisansını tamamladı. Çukurova Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Sahne Sanatları Bölümü, Oyunculuk Ana Sanat Dalı’nda akademik çalışmalarına devam etti. Ulusal ve Uluslararası sempozyumlarda bildiriler yayınladı. Akademik çalışmalarının ardından reklam dünyasına adım attı. Reklam, dizi ve film senaryoları yazdı. Yazmaya devam ediyor…
Tiyatro Tarihi ve Teorisi
Metin Analizi
2012 yılında Ankara Üniversitesi, Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü, Tiyatro Tarihi ve Teorisi Anabilim Dalı’ndaki lisans eğitiminin hemen ardından yine aynı üniversitede Tiyatro Kuramları Eleştiri ve Dramaturgi Anabilim Dalı’nda yüksek lisansını tamamladı. Çukurova Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Sahne Sanatları Bölümü, Oyunculuk Ana Sanat Dalı’nda akademik çalışmalarına devam etti. Ulusal ve Uluslararası sempozyumlarda bildiriler yayınladı. Akademik çalışmalarının ardından reklam dünyasına adım attı. Reklam, dizi ve film senaryoları yazdı. Yazmaya devam ediyor…
Gizem Erdem
Hareket
Çocukluğundan beri bale, modern dans, jazz dansı, buz pateni ve halk oyunları ile ilgilenmesi, Bilkent Konservatuvarı Oyunculuk Bölümü okuduğu yıllarda (1996-2000) kendisine çok katkıda bulunmuştur. Profesyonel hayatına Ankara Devlet Tiyatrosu’nun “Ghetto” oyununa girerek mezun sanatçı kimliği ile başladı ve özel tiyatro olan Öteki Tiyatro’nun “Azizname” oyunu ile devam etti. Sonrasında 6 yıllık bir dans macerası başladı. “Hürrem Sultan” (2003), “Night of the Sultans” (2004), “Zeynep Tanbay Dans Projesi” (2005-2008) gibi topluluklarda dans etti. Bahçeşehir Üniversitesi’nde yüksek lisans okurken, değerli Zurap hocasının “Macbett” (2008) oyununda oynadı. Daha sonra Dot Tiyatrosu’nda 9 sene oyunculuk yaptı ( 2008-2016). Dot tiyatrosunun “Vur,Yağmala, Yeniden”, “Pornografi”, “Öksüzler”, “Sarı Ay”, “Uncut”, “Dövüş gecesi”, “İki Kişilik Yaz” oyunlarında oynadı. 2017 yılında DasDas Tiyatro’da “Çirkin” oyununda rol alırken bir yandan ara verdiği dansla ilgili hareketlenmeler başlar. Yakın zamanda ‘Mut’ ve ‘Vorteks’ dans projelerinde dans etti. Şu anda da D22 Tiyatrosu’nun “Hakikat Elbet Bir Gün” adlı oyununda oynamaktadır. ‘Yılan hikayesi’, ‘Çıplak Gerçek’, ‘Ben de özledim’, ‘Vicdan’, ‘Ağır roman’ ve‘Beş kardeş’ dizilerinde rol aldı. ‘Canavarlar Sofrası’, ‘Nadide Hayat’ ve ‘Rüya’ filmlerinde oynadı. Derviş Zaim in ‘Rüya’ filminde 2016 Altın koza en iyi kadın oyuncu ödülünü aldı. Oyunculuk ve dans dışında bazı oyunlara koreografi ve hareket düzenleme de yapmaktadır. Bu oyunlar: ‘Vur,Yağmala,Yeniden’(Dot), ‘İstila’(Bplanı), ‘Yuva’(Bplanı), ‘Yutmak’(Craft), ‘Kafkas Tebeşir Dairesi’(Tiyatro Adam), ‘Bir İntiharın Genel Provası’(Tiyarto Adam). Ayrıca Craft Okulu’nda hareket dersi alanında 3. Senesine girmiştir.
Hareket
Çocukluğundan beri bale, modern dans, jazz dansı, buz pateni ve halk oyunları ile ilgilenmesi, Bilkent Konservatuvarı Oyunculuk Bölümü okuduğu yıllarda (1996-2000) kendisine çok katkıda bulunmuştur. Profesyonel hayatına Ankara Devlet Tiyatrosu’nun “Ghetto” oyununa girerek mezun sanatçı kimliği ile başladı ve özel tiyatro olan Öteki Tiyatro’nun “Azizname” oyunu ile devam etti. Sonrasında 6 yıllık bir dans macerası başladı. “Hürrem Sultan” (2003), “Night of the Sultans” (2004), “Zeynep Tanbay Dans Projesi” (2005-2008) gibi topluluklarda dans etti. Bahçeşehir Üniversitesi’nde yüksek lisans okurken, değerli Zurap hocasının “Macbett” (2008) oyununda oynadı. Daha sonra Dot Tiyatrosu’nda 9 sene oyunculuk yaptı ( 2008-2016). Dot tiyatrosunun “Vur,Yağmala, Yeniden”, “Pornografi”, “Öksüzler”, “Sarı Ay”, “Uncut”, “Dövüş gecesi”, “İki Kişilik Yaz” oyunlarında oynadı. 2017 yılında DasDas Tiyatro’da “Çirkin” oyununda rol alırken bir yandan ara verdiği dansla ilgili hareketlenmeler başlar. Yakın zamanda ‘Mut’ ve ‘Vorteks’ dans projelerinde dans etti. Şu anda da D22 Tiyatrosu’nun “Hakikat Elbet Bir Gün” adlı oyununda oynamaktadır. ‘Yılan hikayesi’, ‘Çıplak Gerçek’, ‘Ben de özledim’, ‘Vicdan’, ‘Ağır roman’ ve‘Beş kardeş’ dizilerinde rol aldı. ‘Canavarlar Sofrası’, ‘Nadide Hayat’ ve ‘Rüya’ filmlerinde oynadı. Derviş Zaim in ‘Rüya’ filminde 2016 Altın koza en iyi kadın oyuncu ödülünü aldı. Oyunculuk ve dans dışında bazı oyunlara koreografi ve hareket düzenleme de yapmaktadır. Bu oyunlar: ‘Vur,Yağmala,Yeniden’(Dot), ‘İstila’(Bplanı), ‘Yuva’(Bplanı), ‘Yutmak’(Craft), ‘Kafkas Tebeşir Dairesi’(Tiyatro Adam), ‘Bir İntiharın Genel Provası’(Tiyarto Adam). Ayrıca Craft Okulu’nda hareket dersi alanında 3. Senesine girmiştir.
Ders İçerikleri
Role Hazırlık
Temel Oyunculuk
Doğaçlama
Tiyatro Tarihi ve Teorisi
Metin Analizi
Hareket
Müzik Bilgisi
Diksiyon ve Etkili Konuşma
Oyuncunun bir figürü nasıl ve hangi kıstaslara dayanarak tasarlayacağını hem teorik olarak tartışan hem de pratik olarak yaratma sürecini irdeleyen bir derstir. Bu bağlamda başkasının metnine nasıl yaklaşılacağı, ritim değişimlerini, kırılma noktalarını ve bu kırılmalara neden olan motifleri kavratmak bu çalışma sürecinin önemli kazanımları olacaktır. Atölye süreci, başka birini oynama becerisinin geliştirilmesiyle hedefine ulaşmış olacaktır.
Oyunculuk nedir, ne değildir?
Oyunculuk mesleğini kavrama ve uygulama alanında karşımıza çıkacak olası sorunlar nelerdir?
Bir karakteri inşa ederken karşımıza çıkan sorunlarla nasıl başa çakabiliriz?
Oyunculukta gerçek, samimi ve içten olmak ve öyle kalmak nasıl mümkündür?
“Temel Oyunculuk” dersinde bu ve bunun gibi sorulara birlikte çözüm arayacak ve birbirimize yol arkadaşlığı yapacağımız bir yolculuğa çıkacağız.
Oyuncunun oynama becerisini, düş gücünü, kendiliğindenliğini, yaratıcılığını destekleyen ve geliştirmesine katkı yapan bir derstir. Statü oyunlarını kullanmayı öğrenmek, figürün neden ve nasıl hareket edeceğini araştırmayı bilmek, oynama tutkusunu canlı tutmak, birlikte oynama becerisini geliştirmek bu dersin temel hedefleridir.
Tiyatronun kökenine ve tarih çizgisi üzerinde ilerleyişine yakından bir bakış olan bu ders; cevaplardan daha çok sorulara odaklanır. Gündelik pratiğin bir sahne disiplini olarak nasıl karşımıza çıktığının araştırmasını yapar. Bu araştırma diğer disiplinleri ve başka birçok varoluş biçimini yanına çağırarak sınırlarını genişletir. Tiyatro sanatını yeniden okumayı ve yeniden yorumlamayı amaçlar.
Dramatik olanın, kökenine ve lineer bir çizgi üzerindeki değişimine yakından bakmayı amaçlayan bu ders; dramatik araçların işlevini, olanaklarını ve sınırlarını araştırır. Bunu yaparken dramatik metinlerle bir serüvene çıkar.
Dersin temel hedefi, oyuncu adaylarının beden farkındalığını arttırmak ve sahne supleksini geliştirmektir. Çalışmalar boyunca modern dans temel tekniklerinden yararlanılarak katılımcıların; merkezine odaklanma, yumuşaklık, hız ve estetik ilkeleri üzerine yoğunlaşması hedeflenir.
Bu derste nota öğrenimi ve solfej eğitiminin yanında sesin kullanımına dair yapılan çalışmalar ile öncelikle oyuncu adaylarının müzik ve ritim bilgisini üst düzeye çıkarmak ve sonrasında yerli ve yabancı müzikalleri doğru bir şekilde söyleyebilmeleri ve hedeflenmektedir.
Sağlıklı iletişim; anlaşılır, düzgün, akıcı bir konuşma ve etkin dinleme yeteneği ile olabilir. Konuşma şeklimiz; duygularımızı, düşüncelerimizi, kişiliğimizi yansıtır.
Tam anlaşılmak için doğru ve düzgün diksiyonun ötesinde, içten insani bir söyleyişe ihtiyaç vardır. Çünkü “Ağızdan çıkan söz kulağa, yürekten çıkan söz yüreğe ulaşır.”
Bu derste, sözcüklerin anlamını öne çıkaran tonlama, boğumlama, vurgu ve armonileri birlikte keşfetmeye çalışacağız.